3 Mart 2011 Perşembe

''WSAP jest super'' (!)

Wysza Szkola Administracji Publicjnez: Polonya’nın Bialystok şehrinde ekim ayından beri öğrenim gördüğüm üniversite. WSAP, kamu yönetimi, uluslararası ilişkiler gibi bölümleri bünyesinde barındıran ve tek fakülteden oluşan bir vakıf üniversitesi. Yaklaşık 3000 adet öğrencisi var. Başlıkta kullandığım cümle için kendilerine seçtikleri reklam sloganları. Az çok tahmin ettiğiniz üzere anlamı ‘’WSAP süper’’. koskoca eğitim kurumunun narsist cümlelerle kendini pazarlama çabası biraz garip.

Her ne kadar gelişmekte olan, iyi niyetli bir üniversite olsa da, WSAP, erasmus yapmak için ideal seçim değil. Her şeyden önce burada erasmus atmosferini yaşamak çok zor zira yaptıkları anlaşma gereği güz döneminde sadece 13 erasmus öğrencisine ev sahipliği yapıyorlar. Ege Üniversitesinden 8 uluslararası ilişkiler bölümü öğrencisi, Adnan Menderes Üniversitesinden 3 kamu yönetimi öğrencisi ve Litvanya’dan 2 öğrenci. Yani toplamda 11 türk ve 2 litvanyalı. 2. dönem ise ilk dönemden ben ve Nebi erasmusumuzu 2. döneme de uzattık. Bizim haricmizde Macaristan'dan Bulgaristan'dan ve Ege'den birer adet daha erasmus öğrencisi geldi. Şuan 5 kişiyiz ve bazı dersleri sadace 2 kişi alıyoruz. Erasmus ile ingilizce geliştirmek adına doğru bir tercih değil burası, zira yine dersleri türklerle beraber alıyorsunuz. Hocalar anlayışlı ve yardımsever, dersler konusunda öğrencilere ellerinden geldiğince iyi niyetli davranıyorlar. Ders seçimi konusunda şöyle bir sıkıntı var. Buradaki dersler ingilizce olduğundan her birinin ECTS kredisi 2 ile çarpılmış durumda. Yani derslerin kredisi normalden bir hayli yüksek. Learning agreement oluştururken sizden toplamda 24-30 kredilik dersler seçmeniz bekleniyor ve burada krediler yüksek olduğu için maksimum 3-4 adet ders seçebiliyorsunuz. Örneğin ben ikinci dönem itibariyle sadace 3 ders alıyorum ancak bu durumunun türkiye’deki derslerle eşleşme konusunda sıkıntı yaratmaması adına şöyle bir sistem var. Buradaki aldığınız 1 dersi türkiye’de 2 derse karşılık getirmek. Örneğin bu dönem aldığım ‘’international public law’’ dersi türkiye’de ‘’devletler genel hukuku’’ ve ‘’Devletler özel hukuku’’ derslerine karşılık gelecek. Öğrencinin mağdur olmaması adına güzel bir sistem ancak aldığınız ders sayısı az olduğu için haftanın sadece 2-3 günü okula gitmek gereğinden fazla boş zaman yaratıyor. Bu biraz can sıkabilir. Boş zamanlarınızı okulun ücretsiz spor salonunda, yüzme havuzunda ya da kütüphanesinde geçirebilirsiniz.

Her ne kadar, bu okulda dersler açısında geçme sıkıntısı olmasa da diğer ülkelerden gelen erasmus öğrencilerinin az olması, erasmus açısından WSAP’ı cazip kılmıyor.Tercih size kalmış.

''WSAP jest super (!)''

-Adam haklı beyler.

6 yorum:

  1. merhaba.bahar dönemi için erasmus düşünen bir üniversite öğrencisi olarak yazınız biraz beni üzdü.okulum diğer yazınızda kötülediğiniz bialystok a gönderiyor.herneyse gitmiş görmüş öğrenmiş biri olarak yardım edebilecek birisiniz bana.yani inş öyledir:) şöyle bir sorum varki alttan bir dersim var.bu dersi erasmus eğitimnde alamamak gibi bişey duydum.illaki türkiyedeki üniversitende alcakmışsın o dersi.doğru mu? ikinci sorum ise krediler 2 ile çarpılınca az ders alabiliyomuşuz ya yani sönem mi uzatıyoruz? lütfen beni bilgilendirin,teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. eğer bahar döneminde gideceksen bialystok o kadar da kötü bir şehir değil. sadece diğer polonya şehirlerine çok fazla özel yanı yok. büyükşehirlerde yaşamaya alışık olanların ilk başlarda zorlanabileceği bir yer ama erasmus olunca insan o kadar eğleniyor ki şehire de alışıveriyor. ben döneli 1 hafta kadar oldu ama baya özledim. alttan dersini erasmus eğitiminde de alabilirsin. yine de kordinatörüne sormakta fayda var. kredi konusunda ise derslerin uyuştugu sürece okulun uzamaz. şöyle izah edeyim; ben uluslarası hukuk dersi aldım erasmusta ve 10 krediydi, türkiye'de ise devletler genel hukuku ve devletler özel hukuku olmak üzere toplam 2 derse karşılık gelecek. öğrenci için avantajlı bir durum. WSAPa gitmiyorsan, diğer bialystok üniversitelerinde durum böyle değil. yani yine 1 ders 1 derse karşılık geliyor. umarım açıklayıcı olmuştur :)

    YanıtlaSil
  3. çok çok açıklayıcı ve iç rahatlatıcı olmuş:) yardımın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba yazın çok güzel; somut deneyimleri okumak daha yararlı oluyor.Benim sorum aldığın 4 dersi de en iyi harf notuyla geçtiğini düşünürsek bu 4.00 ortalama yapmak mı demek ??

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim çağdaş. 4.00 lık bir dönem ortalaması yakalayabilirsin tabi ancak önemli olan genel ağırlıklı ortalamadır ve o 4.00lık ortalama genel ortalamanı bir hayli yukarıya çekecektir tabiki. açıkçası ben dikkat etmedim dönem ortalamama ancak türkiye'ye döndükten sonra genel not ortalamam bir hayli yükselmişti.

    YanıtlaSil
  6. Arif'in Manchester'a attığı. .. ... Neyse, mert eksi'de gördüm yazını :)) nebi ve ben uzattık demişsin merak ettim kim bu diye :)) ne var ne yok kardeş? Nerdesin? Neler yapıyorsun?

    YanıtlaSil