5 Mart 2011 Cumartesi

Polonyalı Güvercin vs. Türk Güvercin

Dostlarım, bugunkü yazımda başıma gelen ibretlik bir olaydan bahsetmek istiyorum.

Martıydı, güvercindi bu tarz uçan canlıları severim. Konak-Karşıyaka vapuruna binmeden sırf martı doyurayım diye öğrenci halimle alırım gevreğimi, beslerim garibanları. Türk güvercinin kendine özgü, nacizane bir tavrı var. Her şeyden önce asiller. seni vapurda gevrek fırlatma hazırlığında görseler bile gelmezler yanına, senin çağırmanı beklerler. delikanlıdırlar. havada küçük bir parça gevreğini kaptı mı sırasını salar ve diğer arkadaşlarının almasına izin verir.

Gel gör ki, Polonya'da eski komünist rejimin de etkisiyle güvercini biraz farklı. türk güvercinine göre çok daha yapılılar. belki de iki katı boyutta. şişman olmalarının sebebi arsız olmaları. krakow'da güvercine gevrek atarken, ağzındakini bitirmeden diğer küçük parçayı almaya gelen şerefsizler var.

2010 yılnın eylül ayında krakow'da kaldığım yurtta buzdolabı olmamasından dolayı pencere önüne koydğum peynirlerin bir takım güvercinler tarafından çalınmasını münferit olaydır dedim geçtim. her ne kadar sinirlensem de güvercinlere olan sevgim değişmedi. sonra 2010 yılının ekim ayında bialystok'a gelince buzdolabı olan bir yurda geçmenin verdiği rahatlıkla güvercinlerle olan mesele bir müddet gündeme gelmedi. ta ki 2011 yılının mart ayında buzdolabı olmayan yeni bir yurda geçene kadar...

lan şerefsizler...torbanın içinde pencere önüne koyduğum margarine ortak olduğunuz, bölük pörçük ettiniz sesim çıkmadı. yine peynirlerimi çalma girişiminde bulundunuz sabrettim. be orospu çocukları, torbanın içindeki meyrveli yoğurtlarımı aşağıya düşürüp hunharca yemek nedir? hiç mi yüreğiniz sızlamadı. ibneler sizi.

Türk güvercinin tavrına hayran olayım.

1 yorum:

  1. selamlar ,
    öyle bakınıyordum acaba bialystok da hiç türk var mı diye (gerçi olmaz diyordum ya ) , senin yazını gördüm..ben bayadır buralardayım , vaktin olduğunda bikaç bira içmek isterim-gs lisesi ve beyoglu geçmişinden sonra burda sıkılıyor insan takdir edersin ki !-
    her saat arayabilirsin..sevinirim
    suha 784425667

    YanıtlaSil